Z przyjemnością informujemy, że kancelarii MyLo udało się doprowadzić do pozytywnego zakończenia postępowania, w którym przed Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów reprezentowaliśmy klienta – portal internetowy.

UOKiK prowadził tzw. postępowanie wyjaśniające, które mogło następnie doprowadzić do postawienia klientowi zarzutów naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub nieuczciwych praktyk rynkowych. W toku postępowania portal internetowy za naszymi wskazówkami zadeklarował zmianę treści niektórych komunikatów marketingowych na swojej stronie, tak aby były bardziej przejrzyste dla użytkowników. W marcu 2017 roku otrzymaliśmy pismo, w którym UOKiK poinformował, iż planowane jest zamknięcie niniejszego postępowania bez podejmowania dalszych czynności na podstawie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

W tego typu postępowaniach istotnym jest, by nie zmieniać dobrowolnie od razu po otrzymaniu pierwszego pisma z UOKiK kwestionowanych przez ten urząd praktyk / regulaminów / treści umów, lecz odpowiednio prowadzić korespondencję z urzędem. Dokonanie zmian od razu zgodnie z zarzutami UOKiK może bowiem doprowadzić do wszczęcia formalnego postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i wydania decyzji, w której UOKiK wprawdzie stwierdzi zaniechanie niedozwolonych praktyk, ale jednocześnie nałoży na przedsiębiorcę karę pieniężną.

Sprawa trwała przed UOKiK od czerwca 2016 roku, a MyLo reprezentowało w niej klienta od listopada 2016 roku. Sprawę prowadziła r.pr. Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk